Produkcją profesjonalnych motolotni zajmujemy się do 1996 roku - jesteśmy więc jedną z najstarszych firm tego typu w kraju. Od wielu lat naszym flagowym produktem jest motolotnia ULTRA PIPISTREL ze skrzydłem HAZARD (obecnie nowość bez masztowe 12s i 15s). Nasze motolotnie produkujemy w oparciu o najnowocześniejsze technologie, przy użyciu światowej klasy osprzętu i elementów. Motolotnie które Państwu oferujemy stanowią sprzęt bardzo bezpieczny, sprawdzony przez setki doświadczonych pilotów, szczególnie polecany początkującym pilotom. Na naszą ofertę składają się motolotnie, które oprócz doskonałego wykonania i rewelacyjnych własności pilotażowych, charakteryzują się także bardzo atrakcyjną ceną.

Nasze motolotnie:
Wózki motolotniowe ULTRA 912 oraz ULTRA 582:
Na sezon 2012 skonstruowaliśmy ulepszoną wersję wózka Ultra. Stosując się do sugestii użytkowników naszych motolotni, zmieniliśmy siedzenie pilota na wygodniejsze, natomiast fotel pasażera umieszczony jest 20 cm niżej. Przez tak znacznie obniżenie drugiego siedzenia, pasażer siedzi znacznie wygodniej a opór aerodynamiczny jest znacznie mniejszy. Również chłodzenie silnika stało sie efektywniejsze. Zastosowaliśmy również nowy, większy i ładniejszy zbiornik o kształcie umożliwiającym jego aerodynamiczne i estetyczne osłonięcie. Przednie koło jest obecnie amortyzowane a długość podnóżków pilota jest regulowana w dużym zakresie zależnie od wzrostu pilota.

  • bardzo sztywna, stalowa konstrukcja ramy - gwarantuje wytrzymałość i trwałość

  • konstrukcja podwozia: sprężysta goleń kompozytowa podwozia głównego unikatowej konstrukcji gwarantuje idealną amortyzację, minimalną wagę, bardzo mały opór aerodynamiczny oraz znaczne uproszczenie konstrukcji


  • budowa łoża silnika minimalizuje przenoszenie drgań na motolotnie i załogę oraz umożliwia montaż silników ROTAX, Hirth, Buran, Trabant i innych.


  • dostępne dwie wersje: z owiewką lub bez (zalecane do nauki i początkujących pilotów)


  • owiewka pilota składająca się z pięciu elementów umożliwia wymianę jedynie uszkodzonej części


  • dzięki zastosowaniu owiewki spada opór - zmniejsza się zużycie paliwa, wzrasta prędkość.


  • specjalna konstrukcja spojlera przedniego koła wytwarza w kabinie podciśnienie, eliminujące zjawisko owiewania nóg pilota.


  • wózek posiada składany maszt, dzięki czemu jest możliwy montaż, demontaż skrzydła do wózka / z wózka przez jedną osobę oraz umożliwia garażowanie w niskich, małych pomieszczeniach.


  • konstrukcja wózka umożliwia holowanie za samochodem, przy użyciu specjalnego zaczepu (w wyposażeniu seryjnym), nawet do prędkości 80 km / h


  • opcjonalnie: hamowane tylne koła (hamulce tarczowe); komputer paliwowy; interkom; wielołopatowe, cichobieżne przestawialne smigło; aparatura GPS;


  • wózek wyposażony jest w tablice przyrządów z możliwością montażu: wysokościomierza, prędkościomierza, wariometru, obrotomierza, wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, powietrza lub spalin, licznika motogodzin, FLYdat (zintegrowany elektroniczny wskaźnik parametrów pracy silnika) busoli oraz GPS-a


  • możliwy także zakup elementów do samodzielnej budowy wózka motolotniowego, tj.: owiewek kół, goleni podwozia głównego, siedzeń, zbiorników paliwa, błotników, konsolki przyrządów, kołpaka śmigła, owiewki (kabiny pilota), kółek z hamulcem tarczowym (mechanicznym lub hydraulicznym), bębnowym oraz nie hamowanych, opon.


Skrzydła motolotniowe HAZARD: certyfikaty DULV do pobrania TUTAJ

HAZARD 12S HAZARD 15S
Pow. nośna: 12 mq / 134.5 sq.ft.
Rozpiętość: 9,8 m / 32 ft.
Kąt dziobowy: 132°
% podwójnego pokrycia: 95%
Długość: 4,2m / 13 ft. 9 in.
Waga: 52 kg / 114 lbs
Max. masa startowa: 450 kg / 992 lbs
Max. prędkość: 150 km/h-160 km/h / 93 mph-99 mph
Pow. nośna: 15 mq / 161,46 sq.ft.
Rozpiętość: 10,38 m / 34 ft.
Kąt dziobowy: 130°
% podwójnego pokrycia: 70%
Długość: 4,6m / 15 ft. 1 in.
Waga: 55 kg / 121 lbs
Max. masa startowa: 450 kg / 992 lbs
Max. prędkość: 125 km/h-130 km/h / 77 mph-80 mph

Motolotnie RAMPHOS
HYDRO RAMPHOS
Oryginał powstał w 1998 roku i był zaprojektowany do działania na korzystanie z turystycznych lotów widokowych nad plażami i jeziorami. Projekt oznaczał się ekonomiką i łatwością obsługi. Pierwsze modele zostały wyposażone w serię silników Rotax 503 i 582. Oryginalnym skrzydłem było HZ 15 "C". Skrzydło to jest bardzo bezpieczne i wydajne - przez okres dłuższy niż 15 lat – co potwierdza niemiecki DULV. Podwójnie zaprojektowana powierzchnia pozwala na stosunkowo wysokie prędkości. Połączenie wysokiej wydajności skrzydła i stabilnego kadłuba pozwala na operacje w warunkach dużego wiatru i ciężkich na morzu. Rama samolotu jest wykonana z wysokiej jakości stali. Kadłub wykonany z włókna szklanego, pozwala kontynuować działalność w słonej wodzie środowisk. Ten szybki do budowy zestaw nie wymaga spawania lub włókna szklanego do opracowania - oszczędza pieniądze w zakresie zakupu.
Dostępne akcesoria
Rama i skrzydło są przystosowane dla przyłączenia Ramphos BRS – systemu spadochronowego. W kadłubie: światło wyładunkowe, przewody elektryczne, pompa miski olejowej, podwójne kontrolki, cyfrowy sprzęt. Kadłub można niestandardowo malować, tak aby odpowiadał gustom klienta. Hydro Ramphos mierzy wodę w jednostkach. Aby ułatwić poruszanie się w Hydro oraz start z wody, jest opracowany unikalny system odłączalnego transportu. System ten łatwo przywiązuje się do boku kadłuba i może zostać wygodnie usunięty i przechowywany.

TRIDENT RAMPHOS
Wersja została wydana w 1999 roku. Podwozie jest silne i łatwe w obsłudze. Tylko jeden poziom jest konieczny do działania zmierzającego do rozszerzenia i wycofania dźwigni zmiany biegów. A wysuwany ster wody został zainstalowany tak, że automatycznie jest przedłużany. Model Trident jest najpowszechniejszym modelem. Jest wyposażony w Rotax 582 i kompozycję trzech lub pięciu ostrzy, śrub i ochronnej krawędzi z mosiądzu. W 2004 r. zostało odkryte skrzydło RAM 15 "S". Jest on oparty na oryginalnym 15 "C" – testowany do 7 pozytywnych i 4 negatywnych G sił. Konstrukcja pozwala na szybkie składanie przez jedną osobę i pozwala na składowanie w standardowym garażu lub w hangarze o niskich drzwiach. Trident oferuje całkowitą wszechstronność dla prywatnych i zawodowych pilotów. Urządzenie działa dobrze, radzi sobie nawet w wysokich trawach lub brudzie lotnisk. Kadłub został przetestowany w celu zapewnienia awaryjnego lądowania ze schowanym podwoziem, w razie potrzeby - z małym uszkodzeniem. Podwozie jest także całkowicie wykonane ze stali nierdzewnej, posiada blokadę mechanizmu bezpieczeństwa. Dźwignia biegów może być odblokowana. Waga Tridentu wynosi 224 kg i może unieść 525 kg. Trident startuje z wody w zaledwie 8/10 sekund (niski wiatr) i 12/14 sekund z pełnym obciążeniem.
Dostępne akcesoria
Rama i skrzydło są przystosowane dla przyłączenia Ramphos BRS – systemu spadochronowego. W kadłubie: światło wyładunkowe, przewody elektryczne, pompa miski olejowej, podwójne kontrolki, cyfrowy sprzęt. Kadłub można niestandardowo malować, tak aby odpowiadał gustom klienta. Hydro Ramphos mierzy wodę w jednostkach. Aby ułatwić poruszanie się w Hydro oraz start z wody, jest opracowany unikalny system odłączalnego transportu. System ten łatwo przywiązuje się do boku kadłuba i może zostać wygodnie usunięty i przechowywany.

RAMPHOS SONIC
W roku 2005 system został zmodyfikowany. Sonic posiada certyfikat z niemieckiego DULV Rotax 582 i Mercedes Smart Turbo (silniki benzynowe).
W TurboG posiada rating 67/78 HP i pobór paliwa tylko pięć litrów na godzinę, a także jest wyposażony w sprzęgło odśrodkowe i solidny napęd pasowy. W Sonic rama wykonana jest również z wykorzystaniem wysokiej klasy stali nierdzewnej. Ta kombinacja jest w całości certyfikowana przez DULV od stycznia 2006.

RAMPHOS S / AMPHIBIAN RAMHOS S
Model S jest najwyższej skali. Kadłub jest zbudowany z wykorzystaniem karbonu i wyposażony w porty Lexan - oglądania spod siedzenia pilota. To urządzenie może korzystać z silników - Rotax 582, 912 i Smart TurboG.
Dostępne akcesoria
Rama i skrzydło są przystosowane dla przyłączenia Ramphos BRS – systemu spadochronowego. W kadłubie: światło wyładunkowe, przewody elektryczne, pompa miski olejowej, podwójne kontrolki, cyfrowy sprzęt. Kadłub można niestandardowo malować, tak aby odpowiadał gustom klienta. Hydro Ramphos mierzy wodę w jednostkach. Aby ułatwić poruszanie się w Hydro oraz start z wody, jest opracowany unikalny system odłączalnego transportu. System ten łatwo przywiązuje się do boku kadłuba i może zostać wygodnie usunięty i przechowywany.

Ramphos Ramphos Ramphos Ramphos Ramphos

 

Copyright UltraLight Centrum.
Wszystkie prawa zastrzeżone.