Firma UltraLight Centrum jest wyłącznym przedstawicielem firmy Fly Synthesis WŁOCHY, która jest producentem znanych na całym świecie samolotów ultralekkich (STORCH, STORCH AMPHIBIAN, TEXAN TOP CLASS, TEXAN RG) o bardzo szerokim zastosowaniu. Samoloty te łączą w sobie znakomite osiągi (np. pułap maksymalny dla Storch-a - 7000 metrów), bardzo przyjemne własności pilotażowe oraz bardzo atrakcyjną cenę, piękny wygląd, znakomitą widoczność, lekkość konstrukcji.

Samoloty FLY SYNTHESIS
STORCH
Storch jest dwu-siedzeniowym ultralekkim samolotem o trzech osiach. Posiada podwyższone parametry. Jego wysoka wydajność i aerodynamiczny kształt - umożliwia krótki start i lądowanie - przy skromnym zużyciu paliwa. Ciekawostką tej konstrukcji jest podwyższony komfort lotu, dzięki którym pilot i pasażer mogą korzystać z bardzo doskonałej widoczności przy niskim poziomie hałasu wewnątrz kokpitu. Samolot jest bardzo łatwy do pływania – z zachowaniem optymalnej kontroli nawet przy niskiej prędkości. Kadłub jest wykonany ze specjalnego szkła, wzmocniony czterema felgami, które gwarantują sztywność. Główne siły skupiają się na obręczy w całej kabinie. Rurki są wykonane ze stopu aluminium, tego samego rodzaju używanego do. Przednia strefa w kokpicie wytyczona jest przez zaporę z włókna szklanego i blachy ze stali nierdzewnej. Samolot posiada dwoje drzwi i dwa miejsca siedzące. Każde siedzenie jest regulowane, zamocowane do kadłuba poprzez pasy i wyposażone w szybki zapłon blokowania. Opierzenie jest wykonane w całości z materiałów gwarantujących lekkość i strukturalną sztywność. W dolnej części skonstruowana jest specjalna płetwa ogonowa. Podwozie jest ustalane w fazie trycyklu. Rury zostały zamocowane do kadłuba za pomocą śrub i pomalowane. W wersji CL i HS, są instalowane hamulce, które mogą działać oddzielnie przez dwie dźwignie polecenia umieszczone na centralnym kokpicie wsparcia, pomiędzy dwoma miejscami; w wersji S (opcjonalne dla CL i HS), zamiast tego, hamulce są z dysku typu hydraulicznego przy wspólnych poleceniach. Ster jest zawsze kontrolowany przez pedały. Stabilizator jest wyposażony w automatyczną anty-kartę. Ocena zbiorników paliwa jest dokonywana wizualnie poprzez specjalne otwory kontrolne w żebrze skrzydła, które pozwalają zobaczyć prawdziwy poziom paliw. Dwa światła niskiego poziomu paliwa są dostarczane do wszystkich modeli.

STORCH CL Rotax 912 STORCH HS Rotax 912 STORCH S R912UL
Długość: 6.25 m
Wysokość: 2.15 m
Rozpiętość: 10.15 m
Powierzchnia: 13.60 m2
MTOW: 450 kg
Silnik: Rotax 912
Siła: 80 HP
Spalanie na 75% mocy: 13 l/h
Pojemność zbiornika paliwa: 30 x 2 l
Prędkość min. km/h: 59 (56)
Prędkość max. km/h: 180
Prędkość na 75% mocy km/h: 160
Max. przeciążenie: +4 / -2 g
Długość: 5.75 m
Wysokość: 2.15 m
Rozpiętość: 8.70 m
Powierzchnia: 11.8 m2
MTOW: 472.5 kg
Silnik: Rotax 912
Siła: 80 HP
Spalanie na 75% mocy: 13 l/h
Pojemność zbiornika paliwa: 30 x 2 l
Prędkość min. km/h: 64 (58)
Prędkość max. km/h: 205
Prędkość na 75% mocy km/h: 185
Max. przeciążenie: +4 / -2 g
Długość: 5.95 m
Wysokość: 2.15 m
Rozpiętość: 9.30 m
Powierzchnia: 10.25 m2
MTOW: 500 kg
Silnik: Rotax 912 UL
Siła: 80 HP
Spalanie na 75% mocy: 16.2 l/h
Pojemność zbiornika paliwa: 45 x 2 l
Prędkość min. km/h: 65 (59)
Prędkość max. km/h: 220
Prędkość na 75% mocy km/h: 195
Max. przeciążenie: +4 / -2 g

STORCH AMPHIBIAN
Ziemnowodny system został w całości opracowany przez utalentowanych inżynierów w dziedzinie Badań i Rozwoju na Wydziale „Fly Synteza Italia”. Lata doświadczeń i wiedzy w zakresie korzystania z materiałów kompozytowych i udało się zaprojektować bardzo lekkie i silne samoloty do użytku morskiego. W badaniach przeprowadzonych na pływakach, okazało się że przekroczyły one wymagane kwalifikacje. Zdały test zarówno na wodzie jak i na lądzie. Samolot leci z łatwością i lekko się go kontroluje. Krótki start i lądowanie w najmniejszych odległościach. Podczas lotu i jednocześnie w wodzie, główny podwozie jest składowane wewnątrz łupiny ku zmniejszeniu oporu. Podczas lądowania podwozie może być obsługiwane i obniżone poprzez ręczne sterowanie, które w tym samym czasie również prowadzi wyjmowanie kół. System hamulcowy z głównym podwoziu jest osiągany przy użyciu dźwigni znajdujących się w kabinie. System hamulcowy działa na wszystkie koła jednakowo. Przednia część samolotu wykonana jest z lekkich stopów metalu. Samolot jest wykonany ze stali nierdzewnej. Dzięki tym wszystkim systemom – maszyna ta jest na wiele lat bez konserwacji – nawet w Australii w trudnym środowisku morskim.

STORCH CL AMPHIBIAN
Długość: 6.25 m
Wysokość: 2.15 m
Rozpiętość: 10.15 m
Powierzchnia: 13.60 m2
MTOW: 450 kg
Silnik: Rotax 912
Siła: 80 HP
Spalanie na 75% mocy: 13 l/h
Pojemność zbiornika paliwa: 30 x 2 l
Prędkość min. km/h: 59 (56)
Prędkość max. km/h: 180
Prędkość na 75% mocy km/h: 160
Max. przeciążenie: +4 / -2 g

TEXAN TOP CLASS
W Texan są dwa siedzenia. Jest to samolot o trzech osiach i niskim skrzydle. Został on zaprojektowany, aby uzyskać maksymalną wydajność w porównaniu z bardziej tradycyjnymi projektami samolotów. Dzięki wysokiej efektywności aerodynamicznej - Texan jest mistrzem w krótkim startowaniu i lądowaniu, przy skromnym zużyciu paliwa. Unikalny poziom komfortu zarówno dla pilotów jak i pasażerów. Posiada doskonały podgląd i jest wewnątrz kokpitu antyhałasowy, co może ucieszyć pasażerów. Samolot bardzo łatwo pływa, a pilot ma optymalną kontrolę nawet przy małej prędkości. Posiada prostokątne skrzydła. Obie klapy są zintegrowane z profilem skrzydła. Taka konfiguracja pozwala na szeroki zakres kontroli. Każde skrzydło wykonane jest z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie materiałów kompozytowych. Skrzydła charakteryzują się wysoką niezawodnością, wytrzymałością konstrukcyjną i ultralekkością. Felgi gwarantują sztywność kadłuba. Przednia strefa kadłuba jest wzmocniona przez zaporę, wykonaną z odpornych na wysoką temperaturę materiałów. Dach kokpitu jest zamknięty przez pleksi baldachim, który się otwiera i zamyka, wysuwając do przodu i do tyłu. Kadłuba wspiera rama podwozia, która jest specjalnie wzmocniona, aby chłonąć drgania, wstrząsy i uderzenia, które występują podczas lądowania. Oba miejsca są wykonane z wysokiego strukturalnie materiału. Każde siedzenie jest regulowane i tapicerowane z miękkiej tkaniny lub opcjonalnie dostępnej w Alcantara ®. Oba pasy bezpieczeństwa są solidnie zamocowane bezpośrednio do konstrukcji kadłuba za pomocą śrub. Każda noga jest zbudowana ze stopu aluminium - Ergal 7075. Materiał ten umożliwia dobrą elastyczność i wytrzymałość do każdej nogi. To działa również amortyzująco podczas startu i lądowania.

TEXAN TOP CLASS
Długość: 6.90 m
Wysokość: 2.40 m
Rozpiętość: 8.60 m
Powierzchnia: 11.80 m2
MTOW: 450 kg
Silnik: Rotax 912 ULS
Siła: 100 HP
Spalanie na 75% mocy: 18,5 l/h
Pojemność zbiornika paliwa: 50 x 2 l
Prędkość min. km/h: 63 (59)
Prędkość max. km/h: 240
Prędkość na 75% mocy km/h: 200
Max. przeciążenie: +4 / -2 g

TEXAN RG
Podwozie jest wysuwane tri-cyklicznie. Główny bieg został umocowany do kadłuba poprzez wewnętrzną ramę. Każda z nóg jest zbudowana z materiałów kompozytowych w celu zapewnienia optymalnego efektu absorbującego wstrząsy podczas startu i lądowania. Główne koła i hamulce są takie same.

TEXAN RG
Długość: 6.90 m
Wysokość: 2.15 m
Rozpiętość: 8.60 m
Powierzchnia: 11.80 m2
MTOW: 450 kg
Silnik: Rotax 912 ULS
Siła: 100 HP
Spalanie na 75% mocy: 18,5 l/h
Pojemność zbiornika paliwa: 50 x 2 l
Prędkość min. km/h: 70 (62)
Prędkość max. km/h: 280
Prędkość na 75% mocy km/h: 220
Max. przeciążenie: +4 / -2 g
 

 

Copyright UltraLight Centrum.
Wszystkie prawa zastrzeżone.